Conversie optimalisatie, hoe doen wij dat

Een website heeft altijd met een doel, aller eerst moet u duidelijk voor ogen hebben wat u graag wilt dat de bezoekers op uw website doen. Wanneer u dit heeft gedaan, zijn er vaak meerdere doelen die uw klanten kunnen volbrengen, dit zijn verschillende type conversies. Denk aan een aankoop van producten, contactaanvraag, inschrijving van uw nieuwsbrief, aanmelding voor een beurs, brochure aanvraag of een vakantieboeking.

Maar hoe krijgt u nu de bezoekers van uw website zover dat ze (nog) beter gaan converteren? Dit kunnen testen wij aan de hand van bijvoorbeeld A/B testing via Google Analytics in combinatie met aanpassingen aan uw website zoals; aanpassingen in uw contactformulier, structuur / navigatie / indeling van uw website of het toevoegen van een (betere) call to action.

Aan de hand van gerichte testen wordt er gekeken hoe het conversiepercentage van de website verhoogt kan worden. Huidige bezoekers omzetten naar een klant of lead, dat willen wij realiseren met conversie optimalisatie.

Benieuwd hoe wij uw conversie kunnen optimaliseren? Neem contact met ons op.

Hoe voeren wij conversie optimalisatie uit

  • A/B testen
  • Multivaratie testen
  • Usability
  • Rapportage en analyse

Voordat wij beginnen met testen en aanpassen, kijken wij eerst naar uw website en de mogelijke verbeterpunten. Waar komen de bezoekers terecht, wat doen ze daar of juist niet! Aan de hand van deze analyse wordt er een conversie optimalisatie plan opgesteld met meetbare doelstellingen en (mogelijke) verbeterpunten. Tijdens en na het testen wordt er gerapporteerd over de status van de testen. Wanneer de testen succesvol zijn verlopen en er een significante verbetering is kan dit worden geïmplementeerd op uw website.

Stappenplan conversie optimalisatie

  1. Meten en Analyseren
  2. Conversie optimalisatie plan met doelstellingen en verbeterpunten
  3. Testen van aanpassingen
  4. Rapportage & Conclusies
  5. Implementatie van resultaten